(DOWNLOAD) "Organizirana Predšolska Vzgoja V Izzivih Družbenih Sprememb" by Tatjana Vonta # Book PDF Kindle ePub Free
eBook details
- Title: Organizirana Predšolska Vzgoja V Izzivih Družbenih Sprememb
- Author : Tatjana Vonta
- Release Date : January 02, 2013
- Genre: Education,Books,Professional & Technical,
- Pages : * pages
- Size : 11491 KB
Description
Tako kot za večino področij človekove dejavnosti lahko tudi za področje predšolske vzgoje iščemo začetke daleč nazaj v zgodovini človeštva. Čeprav je predšolska pedagogika kot znanstvena disciplina razmeroma mlada, sta področju predšolske vzgoje svojo pozornost namenila že filozofa antične Grčije Platon (427–347 pr. n. št.) in Aristotel (394–322 pr.n. št.), ki sta zagovarjala idejo, da se vzgoja otroka začne veliko pred šestimletom starosti. Oba sta opozarjala na individualne razlike v osebnosti otrokter učenju. Tudi Jan Amos Komenský (1592–1670) je v svojem delu Informatoriumškoly mateřské zagovarjal isto idejo in poudarjal pomen prvihlet življenja otroka v okrilju materinega naročja ter vzgojo enačil z igro, življenjemin rastjo kot tako.
Čeprav so vsi našteti filozofi in pedagogi poudarjali pomen predšolskevzgoje ali vzgoje, ki se začenja ob rojstvu otroka in traja do njegove vključitve v šolo, so pri tem razmišljali predvsem o tem, da se vzgojno-izobraževalni proces ne začenja šele s šolanjem, ampak veliko prej – ob vzgoji otroka v njegovem domu, torej pred začetkom vzgojno-izobraževalnega procesa, ki ga je namenoma izvajal posameznik na otrokovem ali na svojem domu, ali pa ga je izvajala institucija izven doma nekako okrog šestega ali sedmega leta otrokove starosti. O organizirani predšolski vzgoji lahko govorimo šele veliko kasneje.